Naše školka je vybudována na zelené louce, v jejím interiéru jsou použity přírodní i moderní materiály. Je nadstandardně vybavená hračkami i didaktickými pomůckami.
Školka je umístěna v srdci kampusu na dosah pracoviště rodičů.
➢ děti jsou vzdělávány v nové budově primárně projektované pro předškolní vzdělávání
➢ zahrada školky je osazená mnoha hracími prvky
➢ v interiérech jsou využity přírodní i moderní materiály: marmoleum, Flotex s hypoalergenní úpravou, antibakteriální nanonástřiky
➢ nábytek je vyrobený v souladu s danými normami českým výrobcem na míru
➢ moderní kuchyň je vybavena v nerezu
➢ v hernách jsou k dispozici sady dřevěných, molitanových a umělohmotných hraček od českých a slovenských výrobců, manipulační stavebnice (mj. kostkoviště, tematické sady Duplo a Lego, Seva, Rondi, Geomag, polytechnické dřevěné stavebnice) hrací koutky vyrobené z bezpečných materiálů v Nizozemí, dále pak herní centra pro nejmenší
➢ děti mají k dispozici montessori sady didaktických pomůcek, sportovní pomůcky, věkově přiměřené české a anglické knihy, CD s dětskými písničkami a pohádkami
➢ ve třídách je k dispozici i moderní audiovizuální technika, včetně interaktivního touchboxu
V naší školce podáváme chutné jídlo, které není vyráběno z polotovarů.
Jídelníček splňuje zákonem dané normy jednotlivých výživových složek.
➢ jídla jsou připravována v konvektomatu, čímž je zachována vyšší nutriční hodnota stravy
➢ vedle klasických příloh a luštěnin jsou v jídelníčku i produkty ze špaldové a semolinové mouky, pohanky, lněných semínek, bulguru či rýže natural
➢ děti mají během dne k dispozici krájené sezónní ovoce či zeleninu
➢ ve třídách je trvale v rámci pitného režimu dětem k dispozici čaj, džus a voda, mléko, bílá káva či kakao jsou podávány v rámci přesnídávek
V naší školce působí věkově heterogenní sehraný tým pedagogů.
Každá učitelka se specializuje na jeden výsek vzdělávacího obsahu a je jeho garantem pro celou instituci.
➢ specifické vzdělávání, např. dechovou gymnastiku, realizují externí lektoři kvalifikovaní pro danou oblast
➢ ve třídách s kapacitou 25 dětí vedle učitelky pracuje souběžně i asistentka učitelky, což umožňuje hladký souběh řízených činností s volnými herními aktivitami, adekvátní pomoc dětem při nácviku hygienických a sociálních návyků a individuální péči v opodstatněných případech u dvouletých dětí
Vedeme děti k osvojování sociálních návyků a rozvíjíme jejich schopnosti, dovednosti i talenty prostřednictvím progresivních vzdělávacích metod.
➢ vedeme děti k dodržování jednoduchých kolektivních pravidel prostřednictvím piktogramů
➢ k rozvoji interpersonálních i intrapersonálních vztahů je užíváno komunitního kruhu
➢ využíváme metod integrované tematické výuky – učíme v souvislostech
➢ rozvíjíme předmatematické myšlení dětí metodou prof. Hejného
➢ podporujeme manipulační dovednosti dětí prostřednictvím montessori pomůcek
➢ implementujeme angličtinu do výchovných i vzdělávacích aktivit
➢ v rámci polytechnických projektových dnů učíme děti badatelsky myslet (klást si otázky a být tvořiví při hledání odpovědí)
➢ pořádáme workshopy, jichž se mohou účastnit děti společně s rodiči
➢ poskytujeme rodičům písemnou zpětnou vazbu o pokrocích dítěte prostřednictvím transparentního systému hodnocení osvojených kompetencí
Děti sportují, hrají si na zahradě a chodí na procházky.
➢ nabízíme dětem aktivity, při kterých si automatizují lokomoční pohybové činnosti (chůze, běh, skoky a poskoky, lezení) a nelokomoční pohybové činnosti (změny poloh a pohybů těla na místě)
➢ učíme děti vyrovnávací, protahovací, uvolňovací, dechová, relaxační a jógová cvičení
➢ hrajeme s dětmi aktivační hry, sezónní a míčové hry
➢ chodíme s dětmi přírodním terénem (Porubský les)
➢ prostřednictvím metod dechové gymnastiky učíme děti uvědomit si svůj dech a správně dýchat
➢ nabízíme dětem možnost plaveckého a lyžařského výcviku
© Copyrights 2024